Minyak zaitun sangat bagus untuk memasak kerana mempunyai banyak lemak sihat dan memberikan faedah lain seperti menurunkan tekanan darah & kolesterol, meningkatkan sistem imun dan mencegah strok hanya untuk beberapa nama (jika diminum secara sederhana). Selama berabad-abad, minyak zaitun telah digunakan sebagai produk kecantikan kerana penuh dengan manfaat anti-penuaan dan anti-oksidan yang bagus untuk kulit, rambut dan kuku

Inilah 10 cara minyak zaitun untuk menjadikan rutin kecantikan anda ke tahap seterusnya.

1. Scrub Bibir

Satukan 1 sudu minyak zaitun dengan gula kasar. Masukkan beberapa titis jus lemon dan sapu di bibir kemudian bilas. Nikmati bibir yang manis, lembut dan berisi.

2. Rawatan Rambut

Panaskan 5 sudu minyak zaitun menggunakan ketuhar gelombang mikro atau di atas air panas. Sapukan minyak suam ke hujung kulit kepala dan rambut anda. Biarkan selama 10-20 minit sebelum mencuci rambut. Nikmati rambut berkilat dan sihat yang indah.

3. Pembersih Makeup

Minyak zaitun sangat baik menghilangkan semua jenis alat solek (berasaskan air & berasaskan minyak) menjadikannya langkah pra-pembersihan yang hebat. Gosokkan sedikit minyak zaitun ke wajah anda kemudian basuh dengan lembut dengan pembersih seimbang pH yang sesuai untuk jenis kulit anda.

4. Ringankan Stretch Marks

Minyak zaitun dapat meningkatkan pembaharuan kulit dan meningkatkan keanjalan kulit. Urut minyak zaitun di kawasan yang terjejas sekurang-kurangnya tiga kali seminggu untuk meringankan penampilan stretch mark.

5. Serum Rambut

Tambahkan kilauan yang lazat pada rambut anda dengan minyak zaitun. Cukup gosok dan sebarkan beberapa tetes minyak zaitun ke rambut anda setelah digayakan untuk kemasan yang berkilat.

6. Penghilang Rambut Halus

Siapa yang memerlukan krim pencukur apabila anda mempunyai minyak zaitun. Sebelum bercukur, sapukan lapisan tipis minyak zaitun kemudian basuh dengan sabun lembut.

7. Balsem Anti-Bakteria

Untuk balsem anti-bakteria dan pelembap, campurkan minyak zaitun dengan calendula, minyak lavender dan minyak pokok kemudian sapukan.

8. Pelembap kutikula

Untuk kuku yang lebih kuat dan kutikula yang lebih sihat, sapu setetes minyak zaitun ke tempat tidur kuku dan kutikula anda.

9. Rawatan Kulit Kering

Minyak zaitun adalah pelembap yang sangat baik, terutama untuk kulit kering. Setiap malam, urut sedikit minyak zaitun ke wajah anda dan biarkan selama 10 minit. Kemudian basuh dengan pembersih.

10. Tumit Retak

Urut minyak zaitun ke kaki selama 20 minit, kemudian basuh kaki anda dengan air. Pakai stoking semalaman dan rasakan perbezaannya.

Ingin mengeluarkan pelbagai produk kecantikan minyak zaitun anda sendiri, OEM hari ini!

Furleybio
Furley Bioextracts Sdn. Bhd. ialah 100% syarikat dan kilang OEM dimiliki oleh Malaysia dengan pengsijilan ISO22000, HACCP dan GMP. R&D kami mempunyai pengalaman gabungan selama 50 tahun, Furleybio boleh mereliasasikan idea anda menjadi kenyataan. Dari idea ke prototaip dan ke produk siap, formula sedia ada, dan pembungkusan, kami akan membantu anda dalam setiap langkah. Untuk maklumat lebih lanjut, hubungi Furleybio melalui e-mel: [email protected]

ATAU

Let Us Call You

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.