Minyak argan adalah bahan aktif yang sangat popular dalam produk penjagaan kulit. Tetapi apa sebenarnya faedahnya? Dari kepala hingga kaki, mari kita lihat 12 cara minyak argan menjadi sahabat kulit anda!

Pengelupas

Campurkan beberapa tetes minyak argan ke dalam scrub wajah anda untuk membersihkan sel kulit mati dan meremajakan kulit anda pada masa yang sama.

Penyegar kulit

Tambahkan beberapa tetes minyak argan mainan toner kami untuk menambah nutrien sebelum menggunakan pelembap anda.

Pelembap malam

Minyak Argan adalah pelembap kulit yang sangat baik yang dapat mengekalkan kelembutan dan kehalusan kulit anda.

Anti jerawat

Minyak argan kaya dengan asid linoleum yang membantu mengurangkan keradangan dan kemerahan kulit.

Penghilang tanda regangan

Minyak argan meningkatkan keanjalan kulit, mencegah kesan regangan. Sapukan beberapa tetes minyak argan yang dipanaskan dan urut perlahan-lahan ke regangan anda untuk meringankan penampilannya.

Rambut tumbuh

Minyak argan sangat bagus untuk mencegah dan merawat rambut yang tumbuh ke dalam yang disebabkan oleh pencukuran.

Pelembap seluruh badan

Tambahkan beberapa tetes minyak argan ke minyak kelapa atau pelembap pilihan anda untuk meningkatkan kelembapan kulit kering secara semula jadi.

Perapi rambut

Minyak ini tidak berminyak menjadikannya sesuai untuk perapi rambut. Ia juga dapat melindungi rambut anda dari kerosakan panas yang disebabkan oleh peralatan penggayaan seperti pengeriting atau pengering.

Rawatan kelembapan rambut

Minyak argan dapat membuat keajaiban pada rambut kusut ketika dibiarkan semalaman seminggu sekali.

Pelembap bibir

Minyak argan malah dapat menggantikan balsem bibir untuk melembapkan bibir anda. Epal satu hingga dua tetes di bibir anda dan hilangkan lebihan. Malah dapat merawat bibir yang patah.

Kesihatan kuku

Dengan rasa tidak berminyak, minyak argan sangat sesuai untuk kuku dan kutikula anda. Tanggalkan cat kuku, sapukan minyak argan ke tempat tidur kuku dan kutikula anda dan hilangkan lebihan.

Tumit kering

Manfaat pelembab minyak Argan boleh digunakan pada kaki anda terutama jika kering dan retak. Apple 2-4 titis minyak argan ke kawasan yang terkena dan pakai sepasang stoking. Biarkan semalaman. Minyak argan akan diserap ke dalam kulit anda. Bersihkan sisa yang tinggal pada keesokan harinya.

Minyak argan adalah kaedah yang bagus dan menjimatkan untuk meningkatkan rutin penjagaan kulit anda dan melembapkan seluruh badan anda.

Berminat untuk membuat OEM kosmetik minyak argan anda sendiri?

Dari pelembap hingga serum muka, membuat produk OEM bersama kami hari ini!

Furleybio
Furley Bioextracts Sdn. Bhd. ialah 100% syarikat dan kilang OEM dimiliki oleh Malaysia dengan pengsijilan ISO22000, HACCP dan GMP. R&D kami mempunyai pengalaman gabungan selama 50 tahun, Furleybio boleh mereliasasikan idea anda menjadi kenyataan. Dari idea ke prototaip dan ke produk siap, formula sedia ada, dan pembungkusan, kami akan membantu anda dalam setiap langkah. Untuk maklumat lebih lanjut, hubungi Furleybio melalui e-mel: [email protected]