Introduction OEM Malaysia, OEM Kilang & Kilang OEM

Tidak kira berapa tahun anda mengalami perniagaan, sekurang-kurangnya satu masa anda perlu memikirkan untuk menjadi pemilik produk melalui OEM.

Dalam catatan ini, kami akan memberi anda 5 langkah untuk menjadi pemilik produk. Mencari kilang OEM adalah salah satu daripadanya.

oem-malaysia-factory

1. Jangan Tergesa-gesa Menyiapkan Produk Langkah pertama anda adalah mencari kilang OEM yang diperakui GMP.

GMP bermaksud ‘Good Manufacturer Practice’ yang bermaksud bahawa kilang yang diperakui telah diakui oleh badan pemerintah untuk memenuhi garis panduan pengeluaran OEM. Kelebihan utama adalah jaminan kualiti. Menghasilkan melalui kilang yang diperakui GMP juga akan memudahkan produk anda mencapai kelulusan KKM, Halal, MESTI dan pendaftaran kosmetik (NOT).

Tanpa kilang yang diperakui GMP, anda mungkin membuang masa, tenaga dan wang semasa memohon kelulusan tersebut. Menghasilkan produk tanpa persetujuan seperti itu boleh menyebabkan anda terdedah kepada tuntutan undang-undang sekiranya ada yang tidak kena.

Tanpa kilang yang diperakui GMP, anda mungkin membuang masa, tenaga dan wang semasa memohon kelulusan tersebut. Menghasilkan produk tanpa persetujuan tersebut boleh menyebabkan anda terdedah kepada tuntutan undang-undang sekiranya ada yang tidak kena.

Tanpa kilang yang diperakui GMP, anda mungkin membuang masa, tenaga dan wang semasa memohon kelulusan tersebut. Menghasilkan produk tanpa persetujuan tersebut boleh menyebabkan anda terdedah kepada tuntutan undang-undang sekiranya ada yang tidak kena.

Furley Bioextracts Sdn Bhd Adalah kilang OEM ODM 100% milik rakyat Malaysia yang diperakui GMP. Kami menjamin hanya produk berkualiti terbaik dengan pasukan R&D dalaman. Kami bahkan dapat membantu anda merumuskan idea anda dengan kakitangan kami yang berpengalaman. Harga kami sangat murah dan kompetitif dengan pengeluaran minimum (MOQ) 500 keping (bergantung pada jenis produk anda).

2. Mempunyai Strategi Pemasaran yang Kuat

Adakah anda mempunyai pengalaman sebagai dropship / stokis atau ejen untuk sebarang produk? Sekiranya ya, maka anda mungkin tahu sedikit mengenai pemasaran.

Tetapi untuk menjadi pemilik produk OEM yang berjaya, anda memerlukan lebih daripada itu. Anda memerlukan strategi pemasaran dengan beberapa sistem yang difahami untuk memastikan kesinambungan.

3. Mempunyai Kedai Dalam Talian

Membeli-belah dalam talian adalah perkara biasa. Mempunyai laman web membantu anda menutup penjualan secara automatik. Pengumpulan data dilakukan semasa pendaftaran pengguna dan pembayaran dapat dilakukan melalui pembayaran FPX. Pastikan ia disiapkan untuk menerima kad kredit.

4. Automatikkan Media Sosial Anda

Automatikkan media sosial anda agar anda sentiasa berada di atas petunjuk baru. Media sosial boleh digunakan untuk beberapa tujuan seperti penjenamaan, promosi dan pengumuman. Untuk tujuan yang berbeza ini, anda perlu menjalankan beberapa kempen pada masa yang sama. Sekiranya anda tidak menjawab tepat pada waktunya, petunjuk anda akan kehilangan minat yang menyebabkan penjualan hilang. Oleh itu keperluan untuk mengotomatisasi.

5. Iklan Google dan SEO Penting

Google Ads dan SEO adalah dua aspek yang sangat penting untuk penjenamaan anda. Google digunakan oleh semua orang dari pertanyaan hingga penyelesaian masalah. Satu statistik menunjukkan bahawa 80 peratus pengguna Malaysia menggunakan Google untuk tujuan ini.

Dengan menjadikan laman web anda mudah dicari, anda dapat meningkatkan kadar penukaran anda. Bagi setiap 100 pelawat, 3-8% adalah kadar perbualan biasa. Maksud 3 – 8 orang. Oleh itu jika 1000 orang berkunjung sehari, 30-80 orang membeli.

Menggunakan Google Ads dan SEO untuk meningkatkan kedudukan tapak web anda membantu meningkatkan jualan produk dan pembinaan jenama.

Bonus Tip for Founders

Petua ini juga boleh digunakan apabila ingin menjalankan perniagaan berasaskan produk anda sendiri apabila mencari pelbagai pengeluar OEM daripada pengeluar kosmetik OEM dan secara amnya seluruh Pengeluar OEM Malaysia.

Jadi sekarang anda tahu apa yang diperlukan untuk menjadi pemilik jenama, adakah anda bersedia untuk mengambil langkah pertama itu? OEM dengan Furley Bioextracts Sdn. Bhd. Hari ini.

Furleybio

Furley Bioextracts has been in business for 15+ years, has combined experience of 50+ years experience in manufacturing creating over 10,000+ formulations. Certifications include ISO22000, ISO13485, cGMP, HACCP and Halal

We work with small microentrepreneurs to large multinational companies to develop their products.

We are a contract manufacturer, OEM, business partner, mentorship that specializes in manufacturing food, cosmetics, traditional, capsules, medical devices and supplements. We serve clients from all around the world including Asia-Pacific, Europe, Middle East/Africa and North America regions.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.