Press ESC to close

Find an OEM Manufacturer You’ll Love!

0 Comments

So now you know what you need to consider before even approaching an OEM manufacturer. Next is how do you know which potential company will make the whole purpose worthwhile. Here are some things to look out for when looking for a quality OEM manufacturer.

1. Quality Assurance

The prospective OEM company should be registered with the Companies Commission of Malay or SSM in Malaysia. SSM stands for Suruhanjaya Syarikat Malaysia and ia statutory body that regulates companies and businesses.

Other certification OEM manufacturers may have to ensure quality assurance depending on their production line(s) are:

  1. HACCP – Hazard Analysis and Critical Control Point is a
  2. cGMP – Standing for Good Manufacturing Practice,
  3. MS ISO 9001: 2015 – Quality Management Systems
  4. MS ISO 22000: 2012 – Food Safety Management Systems (FSMS)
  5. MS 1500: 2009 – Halal Food

2. Experience & Knowledge

Is this your first time making a product? Then this is where the experience and knowledge of your OEM partner comes in. Their capabilities and expertise can guide you through the best way to bring the product in your mind to life.

3. Flexibility

No matter how much you plan, unexpected challenges and delays still arise during the manufacturing process. Your original idea, product and/or desired features may also need to evolve along with the manufacturing process. An excellent manufacturing partner will be able to tackle these challenges with you and use their expertise to offer effective solutions so your product remains as close to your vision as possible/

Nurturing an open and lasting relationship with your OEM manufacturer can help ease issues and put you on the right track to bringing your idea to life.

4. Communication

Without good communication your product won’t come to life as you imagined it, regardless of how good your OEM manufacturer is. When working with another business its easy for things to be miscommunicated and for things to not go according to plan.

Good communication is essential for your plan to be executed on time and to stay in the loop at ever stage from product design to manufacturing process. The right partner will understand your vision, business, industry and customers and use their insight to elevate your idea and product.

On top of this, your partner should be easy to contact, responsive to your concerns, willing to collaborate should any challenges arise and be able to give you constructive feedback.

Furley Bioextracts Sdn. Bhd. is a 100% Malaysia grown & owned manufacturing company with ISO22000, HACCP and GMP certification. With combined 50 years experience, Furleybio can help make your ideas a reality. From idea to prototype to finished product. Packaging and all.
We will assist you every step of the way.

For more information, contact Furleybio via email, info@furleybio.com

Cari Kilang OEM yang Anda Sukai!

1 Comment

Jadi sekarang anda tahu apa yang perlu anda pertimbangkan sebelum mendekati pengeluar OEM. Seterusnya adalah bagaimana anda mengetahui syarikat berpotensi mana yang akan menjadikan keseluruhan tujuan itu bermanfaat. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu diperhatikan semasa mencari pengeluar OEM yang berkualiti.

1. Jaminan Kualiti

Calon syarikat OEM hendaklah berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Bahasa Melayu atau SSM di Malaysia. SSM bermaksud Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan ia merupakan badan berkanun yang mengatur syarikat dan perniagaan.

Pengilang OEM pensijilan lain mungkin perlu memastikan jaminan kualiti bergantung pada barisan pengeluaran mereka adalah:

  1. HACCP – Hazard Analysis and Critical Control Point
  2. cGMP – Good Manufacturing Practice,
  3. MS ISO 9001: 2015 – Quality Management Systems
  4. MS ISO 22000: 2012 – Food Safety Management Systems (FSMS)
  5. MS 1500: 2009 – Halal Food

2. Pengalaman & Pengetahuan

Adakah ini kali pertama anda membuat produk? Di sinilah pengalaman dan pengetahuan rakan OEM anda masuk. Keupayaan dan kepakaran mereka dapat membimbing anda melalui kaedah terbaik untuk menghidupkan produk dalam fikiran anda.

3. Kelenturan

Tidak kira berapa banyak yang anda rancangkan, cabaran dan kelewatan yang tidak dijangka masih timbul semasa proses pembuatan. Idea, produk dan / atau ciri asal anda mungkin juga perlu berkembang seiring dengan proses pembuatannya. Rakan perkilangan yang cemerlang akan dapat menangani cabaran ini dengan anda dan menggunakan kepakaran mereka untuk menawarkan penyelesaian yang berkesan sehingga produk anda tetap sedekat mungkin dengan visi anda.

Memupuk hubungan yang terbuka dan berkekalan dengan pengeluar OEM anda dapat membantu meredakan masalah dan menjadikan anda berada di landasan yang betul untuk menghidupkan idea anda.

4. Komunikasi

Tanpa komunikasi yang baik produk anda tidak akan hidup seperti yang anda bayangkan, tidak kira seberapa baik pengeluar OEM anda. Semasa bekerja dengan perniagaan lain, perkara yang mudah disalahgunakan dan perkara yang tidak berjalan mengikut rancangan.

Komunikasi yang baik sangat penting agar rancangan anda dapat dilaksanakan tepat pada waktunya dan terus mengikuti perkembangan dari reka bentuk produk hingga proses pembuatan. Rakan kongsi yang tepat akan memahami visi, perniagaan, industri dan pelanggan anda dan menggunakan wawasan mereka untuk meningkatkan idea dan produk anda.

Terlebih lagi, pasangan anda harus mudah dihubungi, responsif terhadap kebimbangan anda, bersedia bekerjasama sekiranya ada cabaran yang timbul dan dapat memberi anda maklum balas yang membina.

Furley Bioextracts Sdn. Bhd. Adalah syarikat perkilangan 100% Malaysia yang ditanam & dimiliki dengan sijil ISO22000, HACCP dan GMP. Dengan gabungan pengalaman 50 tahun, Furleybio dapat membantu menjadikan idea anda menjadi kenyataan. Dari idea hingga prototaip hingga produk siap. Pembungkusan dan semua. Kami akan membantu anda setiap langkah. Untuk maklumat lebih lanjut, hubungi Furleybio melalui e-mel, info@furleybio.com info@furleybio.com
English
English
English
Malay
Chinese
Exit mobile version